Derfor er det godt at gå i naturen, fremfor at mødes i et mødelokale

At gå i naturen giver dig nogle klare fordele, når du gerne vil:

  • Have en tankemyldret hjerne til at falde til ro.
  • Finde løsninger på personlige, faglige – ja alle problemer.
  • Have klarhed
  • Være kreativ, finde idéer.
  • Tankes op på energikontoen.
  • Følelsesmæssigt give slip på noget.

Placeret ved et skrivebord eller mødebord, kan det være svært at få kreativiteten frem, finde løsninger, være åben osv. Man er mere fastlåst.

Når vi går i naturen, bliver samtalerne både lettere og dybere, vi kommer længere på kortere tid og det føles rart for dig, også selvom emnerne indimellem skulle være tunge.

 På en gåtur vil du opleve:

  • Det er lettere at tale og åbne op.
  • Det er nemmere at finde løsninger.
  • At finde ro.
  • Få perspektiv.
  • Ingen krav.
  • Tryghed.
  • De ting du lærer og erfarer integrerer sig bedre.

Det sker en masse kemisk i vores krop, både når du går rent fysisk og når du ser f.eks. en smuk udsigt, et knudret træ eller andet der fanger dine øjne (som du ellers ikke normalt ville se).

Der er en ro og energi i naturen, som støtter os mennesker helt naturligt i vores proces, uden at vi skal gøre noget.

Vi mødes der, hvor det giver størst udbytte for dig

I min virksomhed har jeg derfor valgt at, i de situationer, hvor det vil give dig som kunde størst udbytte, vil vi gå i naturen.
Det gælder f.eks.:

Nogle forløb vil både foregå på kontoret og i skoven.
F.eks. et skræddersyet jobsøgningsforløb, hvor jobafklaringsdelen m.m. vil foregå imens vi går og undervisning i LinkedIn vil foregå på kontoret.

Indre forandringsforløb vil fortsat foregå udelukkende indendørs.

Online/telefonmøder bruges til korte opfølgningsmøder eller når du kommer langt fra eller en gå-tur ikke er en mulighed.

 

Facilitering af walk and talk møder – arrangementer – workshops

Ønsker I i din virksomhed at gøre brug af walk and talk til møder, arrangementer, workshops eller lignende, hjælper jeg gerne med planlægning og facilitering.
Giv mig et ring på 50 49 51 18 eller skriv til mig på skrivtil@mariannekoepke.dk, så tager vi en snak om hvordan jeg kan hjælpe jer bedst. 

 

Det er ikke vandreture

Jeg elsker selv at vandre, og det kan bestemt også noget. Men når vi går sammen i naturen i den her forbindelse, er der masser af pauser, vi står stille og vi sætter os, når det passer. Det kræver ikke vandresko, vandretøj, god kondition eller kompas at være med. Du skal heller ikke klatre i træer, bygge tømmerflåder, løser knuder – selvom det også er sjovt. Vi går bare.

Opfat det som et stort mødelokale, hvor der er højt til loftet, hvor du frit kan gå omkring, og hvor dresscode er tøj tilpasset vejret og en stille gåtur i skoven.

 

”Whiteboard” i skoven

En del af mit faste kit er blankt papir og kuglepen. Blankt papir fordi jeg undervejs vil gennemgå og tegne de værktøjer, du måtte have brug for at arbejde videre med derhjemme. Og så vi kan skrive ned hvad dine næste skridt er.

Værktøjerne er typisk individuelle, og kan f.eks. være omkring beslutninger, prioriteringer, begrænsende tanker, jobsøgningsteknikker, ansvar, værdier, mål, plan, fokus, to do/not to do, ledelsesværktøjer. Listen er lang.

Er der brug for det, sender jeg en opfølgende mail, når jeg er tilbage på kontoret.

God, Bedre og absolut Bedst

Så ja, jeg bruger at gå i naturen, fordi det giver mine kunder det største udbytte.

Vi kan det samme som på kontoret – bare meget bedre.

Læs f.eks hvad Helle har beskrevet om hendes oplevelse af 1:1 professionel mentoring som walk & talk (Walk & Mentoring):
“Det er en god og anderledes måde at arbejde på, end de gængse coaching og terapi-forløb. Sessionen integreres på en måde i hele systemet, når kroppen er med – og ikke kun som ”tænkte” løsninger. Det gør sessionen mere dybdegående og bedre integreret efterfølgende. Du oplever en anderledes måde at arbejde med dig selv på. En måde, hvor hovedet får lov at tage et hvil, og hvor kroppen får lov at tage lidt over.

Læs hele Helles uddybende oplevelse om hendes 1:1 Mentoring som walk and talk.

 

Forskning på området

Der er lavet en masse forskning på området, som viser at vi, når vi går, bliver mere kreative, får lavere blodtryk, bedre hjerterytme, kommer i bedre humør, bliver mere tilfreds med livet, mere vitalitet.

Der er masser af gode grunde til at gå.

Tip:
Tjek f.eks. forsker Bente Klarlunds bog: Gå, så går det nok.
Det er en let læselig bog der i sin tid fik mig til at droppe bilen og i stedet for tage toget, cyklen og gå-benene på arbejde.

Der er så mange mentale, fysiske, helbredsmæssige fordele ved noget så simpelt, som at gå.

Og endnu bedre, når det knyttes sammen med mentoring:

Se f.eks. hvad Mette skrev til mig efter en individuel walk and talk mentoring:

〉〉 Læs mere om Mettes oplevelse af walk and talk.

 

Har du spørgsmål eller kommentarer,er du altid meget velkommen til at kontakte mig.

Workshop - Gør din DRØM til virkelighed

Ved at fortsætte med at bruge denne side, accepterer du brugen af cookies. Mere information

Cookie indstillingerne på dette website er sat til at "tillade cookies" for at give dig den bedste oplevelse på siden som muligt. Hvis du fortsat bruger denne side uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker "Accepter" nedenfor, indvilliger du i dette.

Luk